Renomia chce koupit další firmy. Největší česká skupina pojišťovacích makléřů míří do Chorvatska

  • Největší tuzemská skupina pojišťovacích makléřů loni v tržbách prvně překonala hranici jedné miliardy korun.
  • Podíl ze zahraničních aktiv loni dosáhl 20 procent, během tří let ho chce skupina zvýšit na 40 procent.
  • Renomia Group má zatím své dceřiné firmy v šesti zemích.
jarvis_58f64b67498ebdf0c6d46b51.jpegSpolumajitel a řídící partner Renomie Pavel Nepala.Foto: HN – Matej Slávik

Renomia Group, největší tuzemská skupina pojišťovacích makléřů, posiluje ve střední Evropě. Společnost, která v Česku ovládá sjednávání průmyslového pojištění, přidala loni do portfolia tři české a jednu maďarskou makléřskou pojišťovací firmu. Spolumajitel a řídící partner Renomie Pavel Nepala říká, že její strategie do roku 2020 počítá s nákupem dalších firem.

„Spojením s některými bývalými konkurenty jsme loni získali mnoho nových klientů. Záměrně říkám, že jde o spojení. Naším cílem je převzít firmy nebo rozhodující podíly a pak s týmy jejich zaměstnanců a s jejich klienty rozšiřovat byznys,“ tvrdí Nepala, který je ve vedení společnosti odpovědný právě za zahraniční rozvoj.

Loni Renomia v Česku převzala kontrolu v makléřských firmách Marvel Credit a VPV Bohemia, získala podíl v I.P. trust a díky akvizici maďarské společnosti Polipins posílila v Maďarsku a Srbsku. Celkem má vlastní pobočky v šesti zemích.

Za poslední rok Renomia Group zvýšila objem zprostředkovaného pojistného o 14 procent na 8,3 miliardy korun. Vlastní tržby skupiny podle Nepaly prvně překročily miliardu korun. To je dvojnásobek oproti roku 2013. Podle Nepaly jde o kombinaci organického růstu a akvizic. Hlavní úkol teď vidí v převzetí dalších makléřských firem a poskytování kvalitních služeb.

„Jednání s konkurenčními pojišťovacími makléři v Česku a ve střední a východní Evropě běží neustále. Nejdál jsou v Chorvatsku. Menší firmy jsou teď ke spojení se silnou společností otevřenější. Klienti potřebují pojištění čím dál většího rozsahu průmyslových rizik a menší makléřské firmy nemají týmy specialistů, které by jim to uměly dát dohromady, tak jako my,“ uvádí Nepala. Renomia má odborníky na energetiku, přepravu, zemědělství, stavební a automobilový průmysl, IT a další obory. Svým klientům zajišťuje například pojištění fúzí a akvizic a oceňování aktiv.

1 mld. Kč byly loňské tržby Renomia Group. Bylo to nejvíce od vzniku firmy v roce 1993. V roce 2015 měla tržby 840 milionů korun. Má více než 35 tisíc firemních klientů.

8,3 mld. Kč činilo zprostředkované pojistné. Je to meziroční nárůst o 14 procent.

Renomia se zahraniční expanzí začala vstupem na Slovensko v roce 2001. Od roku 2006 má dceřiné firmy v Maďarsku a Bulharsku, od roku 2015 v Srbsku a Rumunsku. Podíl tržeb ze zahraničních aktivit loni dosáhl 20 procent.

„Do roku 2020 bychom ho chtěli navýšit na 40 procent. Působíme na trzích, jejichž ekonomika roste. Klienty našich zahraničních poboček můžeme lépe provázat v jejich aktivitách v dalších zemích. Našim prostřednictvím si můžou koupit služby, které si pořizovali jinde nebo je dosud nevyužívali,“ popisuje Nepala.

Zároveň s rozšiřováním zahraničních dceřiných společností Renomia založila servisní platformu Renomia European Partners. „Můžeme se tímto prostřednictvím například lépe postarat o české firmy, které jsou našimi klienty a které jdou do zahraničí. Franšízanti působí pod naší značkou a naším know-how. Je to cesta, jak pojišťovat naše klienty v zahraničí,“ říká Nepala o síti, která aktuálně působí ve 32 zemích.

Mimo to je díky partnerství s mezinárodními makléři a sítěmi Renomia Group schopna nabídnout pojišťovací služby ve 135 zemích světa.

Zahraniční expanze není jediný směr, na který Renomia Group ve svém dalším rozvoji vsadila. Před dvěma roky pod značkou Britanika začala s finančním poradenstvím pro drobné klienty. Loni spustila tuto službu on-line pod značkou Suri.cz. Platforma má nyní skoro 60 tisíc klientů, u Britaniky jde o několik tisíc.

„Velké zkušenosti s budováním Renomie jsme chtěli využít i ve službách pro retailové klienty, ale pod samostatnými značkami,“ podotýká Nepala. Zároveň naznačuje, že cílem není překotný růst.

„Nechceme nic uspěchat, chceme klientům dobře radit, a to nejen v pojištění. Když klientům uděláte něco špatně, velmi rychle se to může objevit na sociálních sítích. Skandál společnosti United Airlines související se zacházením s jedním z cestujících a následný propad její pověsti a akcií jsou velkým varováním všem firmám, které zajišťují nějaké služby lidem,“ říká Nepala.

Zdroj: Hospodářské Noviny

Autor: Olga Skalková

http://m.ihned.cz/c1-65700300-renomia-chce-koupit-dalsi-firmy-miri-do-chorvatska